✔ Gratis verzending ✔ Veilig betalen met iDeal

Klantenservice

Wij helpen jou graag

Heb je een vraag? Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag of antwoord hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77. Onze klantenservice staat op werkdagen voor je klaar van 09:00 tot 17.30 uur.

Veelgestelde vragen in categorieën

bestellen
betalen
producten
tickets
levering
annuleren / retouren

Hoe plaats ik een bestelling?

Een bestelling plaatsen is heel eenvoudig. Ga naar het product van je keuze en klik op de groene bestelbutton. Indien gewenst, kun je nu terugkeren naar de shop en eventueel nog andere producten aan je winkelmandje toevoegen. Vul daarna de gevraagde gegevens in en controleer deze goed. Retenz kant niet verantwoordelijk worden gehouden voor verkeerd ingevulde gegevens. 
Als je op [Doorgaan] klikt, zie je een overzicht van de bestelling. Als dit allemaal correcties, kun je op 'Betalen' klikken en kom je in het betaalscherm. Kies of je wilt betalen met bovenwettelijke verlofuren of iDEAL.
Wanneer je wilt betalen met bovenwettelijke (verlof)uren, wordt je aanvraag eerst ter goedkeuring doorgestuurd naar de afdeling HRM. Indien je bovenwettelijke urensaldo niet toereikend blijkt, ontvang je hierover bericht per e-mail en heb je de mogelijkheid het resterende bedrag te betalen via iDEAL. Ook kun je ervoor kiezen de bestelling te annuleren. 
Je kunt er ook voor kiezen het volledige bedrag te voldoen via iDEAL. Zo profiteer je toch van de korting, maar gaat het niet ten koste van je bovenwettelijke verlofuren. 

Wat moet ik doen als er iets is misgegaan tijdens het bestellen?

Als een aanvraag goed is afgerond, ontvang je hier per e-mail een bevestiging van. Mocht je deze niet hebben ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice via 070-413 21 77. Zij kunnen nagaan of de aanvraag wellicht toch goed is doorgekomen of kunnen je eventueel verder helpen bij het plaatsen van een nieuwe bestelling. 

Op welke manieren kan ik betalen bij Retenz?

Je kunt je bestelling betalen met bovenwettelijke verlofuren of iDEAL. Wanneer je kiest voor betalen met bovenwettelijke verlofuren, wordt je aanvraag eerst ter goedkeuring doorgestuurd naar de afdeling HRM. Mocht je saldo niet toereikend zijn, kun je het reseterende bedrag betalen via iDEAL. Benodigde informatie ontvang je automatisch na de gedeeltelijke goedkeuring door HRM. 
Heb je geen bovenwettelijke verlofuren of bewaar je die liever voor andere doeleinden, dan kun je ervoor kiezen om geheel te betalen met iDEAL. Zo profiteer je toch van het personeelsvoordeel op Retenz. 
 

Hoe weet ik hoeveel mijn bovenwettelijke verlofuren waard zijn?

Het aantal bovenwettelijke verlofuren is per medewerker verschillend en ook de waarde van deze uren is per medewerker verschillend. Voor je actuele urensaldo kun je het beste je eigen HR-systeem raadplegen of contact opnemen met de HR-afdeling binnen jouw bedrijf.
Via de rekenmodule op emmtec.retenz.nl kun je door het invullen van je aantal bovenwettelijke verlofuren, je bruto uurloon en het percentage bijzonder tarief eenvoudig berekenen wat jouw te besteden bedrag is.
Let op: deze berekening is altijd indicatief. De gegevens die jouw werkgever hanteert, zijn te allen tijde de juiste. 

Ik weet niet zeker om mijn (deel)betaling via IDEAL is gelukt. hoe kom ik hier achter?

Na het voltooien van de betaling via iDeal, ontvang je altijd een e-mail te bevestiging. Wanneer je weet niet zeker weet of het is gelukt, raden we je aan om eerst te controleren of het bedrag van je rekening is afgeschreven. Mocht je alsnog twijfelen, neem dan contact op met onze klantenservice via 070 - 413 21 77. Zorg dat je het ordernummer van je bestelling bij de hand hebt. Houd wel rekening met de verwerkingstijd van de betaling. 

Hoeveel reserveringskosten betaal ik voor een ticket?

Bovenop de ticketprijs worden in de meeste gevallen reserverings- of handelingskosten berekend. In het algemeen betaal je deze kosten per ticket. In sommige gevallen worden de reserveringskosten per bestelling berekend. Dit staat altijd bij het betreffende ticket vermeld. 

Hoeveel verzendkosten betaal ik voor een product?

In de meeste gevallen zijn de verzendkosten inbegrepen in de prijs. Als dit niet het geval is, staat dit altijd bij het product vermeld. 

Kan ik een product ook aan iemand cadeau geven?

Het is mogelijk om een product aan iemand anders cadeau te geven. Je vult in het bestelformulier bij de factuurgegevens je eigen adresgegevens in en bij het verzendadres vul je de adresgegevens in van de persoon aan wie het artikel cadeau wilt geven. De bestelling wordt dan direct op dit adres afgeleverd. Let wel op dat je de correcte adresgegevens invoert. 

Waar vind ik meer informatie over het product dat ik wil bestellen?

Bij ieder product staan uitgebreide specificaties vermeld bij 'Omschrijving'. Hier vind je de belangrijkste informatie over het product terug. Heb je toch nog vragen, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice via 070 - 413 21 77. 

Kan ik het product ook in een andere kleur bestellen dan staat aangegeven?

Wanneer je een product aanklikt, zie je welke kleuren beschikbaar zijn. Wanneer de door jou gewenste kleur er niet bij staat, is deze kleur helaas niet verkrijgbaar.  Bij twijfel kun je altijd contact opnemen met de klantenservice via 070 - 341 22 77.

Kan ik het product ook in een andere variant krijgen?

Het kan zijn dat een product ook in een andere variant verkrijgbaar is. Door gebruik te maken van het zoekveld, kom je er het snelste achter of de gewenste variant te bestellen is via Retenz. Bij twijfel kun je altijd contact opnemen met de klantenservice via 070 - 413 21 77.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd start op het moment dat de bestelling volledig is afgerond en is betaald. Wanneer je (deels) met bovenwettelijke (verlof)uren betaalt, moet jouw werkgever eerst akkoord geven op je aanvraag. Zodra je aanvraag volledig is goedgekeurd en betaald, gaat de levertijd van 10 werkdagen in. Mocht de levertijd van een bepaald product afwijken, dan wordt dit bij het product vermeld. Uiteraard kan er onverhoopt vertraging tijdens de verzending ontstaan. Hier hebben wij helaas geen invloed op. Twijfel je of het product op tijd zal aankomen? Neem dan contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77.

Moet ik thuis zijn voor de aflevering van mijn bestelling?

Wij werken met verschillende bezorgdiensten. In het algemeen geldt dat als je niet thuis bent op het tijdstip van afleveren, de bezorgdienst de bestelling de volgende dag nogmaals zal aanbieden of bij je buren aflevert. Dit verschilt per bezorgdienst. Indien het product bij de buren is afgeleverd, word je hiervan op de hoogte gebracht middels een notitie van betreffende bezorgdienst. Bij o.a. witgoed wordt altijd eerst telefonisch contact met je opgenomen om het tijdstip van afleveren met je af te stemmen.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?

De levertijd van een bestelling is maximaal 10 werkdagen (na goedkeuring / volledige afronding betaling). Mocht de levertijd van een bepaald product afwijken, dan wordt dit bij het product vermeld. Heb je je bestelling na 10 werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77 om de status van je levering na te vragen.

Zit er garantie op het product dat ik heb gekocht?

Op alle producten in de Retenz webshop geldt de wettelijke garantietermijn. Deze garantie houdt in dat het product in goede staat dient te zijn en naar behoren dient te functioneren. Een leverancier of fabrikant kan zelf ook garantie geven op een product. De fabrikant of leverancier bepaalt deze garantievoorwaarden zelf.  

Wat is een fysiek ticket?

Een fysiek ticket is een voucher of een kaartje dat recht geeft op toegang bij een van onze aangesloten partners. Een fysiek ticket wordt altijd per post verstuurd naar het door jou opgegeven adres. Het is niet mogelijk om een fysiek ticket alsnog of ook per mail te ontvangen.

Wat is een e-ticket?

Een e-ticket is een digitaal ticket met een barcode die als PDF-bestand naar het door jou opgegeven e-mailadres wordt gestuurd op het moment dat de betaling van je bestelling volledig is voldaan. Het e-ticket dien je uit te printen en mee te nemen naar het betreffende  park, dierentuin of wellness. Daar wordt de barcode gescand, waarna je toegang krijgt. In sommige gevallen dient het ticket aan de kassa te worden omgeruild voor het uiteindelijke toegangsbewijs. Als dit het geval is, word je hier uiteraard tijdig over geïnformeerd.
Zorg ervoor dat je elk individueel e-ticket uitprint en meeneemt, aangezien ieder e-ticket éénmalig en voor 1 persoon toegang geeft, tenzij anders aangegeven.

Op welke manier worden mijn tickets verstuurd?

Bij iedere aanbieding staat vermeld of je een e-ticket of een fysiek ticket ontvangt. 
Als je een e-ticket hebt besteld, ontvang je een e-mail met daarin een link, waarmee je het ticket zelf kunt downloaden en uitprinten.
Als je fysieke tickets hebt besteld, dan ontvangt je de bestelling (nadat de betaling volledig is voldaan) binnen 3 werkdagen per post thuis. Houd dus bij het bestellen van fysieke tickets altijd rekening met deze 3 werkdagen als je het park, dierentuin of wellness op korte termijn wilt bezoeken. 
Als je betaalt met bovenwettelijke (verlof)uren, dien je rekening te houden met een iets langere doorlooptijd, aangezien de afdeling HRM jouw aanvraag eerst nog moet goedkeuren. 
Heb je vragen of je bestelling op tijd zal zijn, neem dan contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77.

Wanneer ontvang ik mijn fysieke tickets?

Wanneer je fysieke tickets besteld hebt, ontvang je deze binnen 3 werkdagen na het volledig afronden van de betaling.

Wat moet ik doen als ik het fysieke ticket niet heb ontvangen?

Mocht je je bestelling van fysieke tickets na 3 werkdagen nog niet hebben ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77. Wij raden je wel aan om eerst je post en eventueel het oud papier goed te controleren. De fysieke tickets worden in een witte envelop zonder logo’s verstuurd.

Wanneer ontvang ik mijn e-tickets?

Wanneer je e-tickets hebt besteld, ontvang je deze binnen 60 minuten na het volledig afronden van de betaling. Je ontvangt een e-mail met daarin een link waarmee je de tickets kunt downloaden en uitprinten.

Wat moet ik doen als ik mijn e-tickets niet kan openen?

Om e-tickets te kunnen openen, heb je een PDF reader nodig. Als je deze niet hebt, kunt je deze gratis downloaden via Acrobat Reader.

Ik heb geen printer. Wat moet ik doen?

Mocht je iemand kennen in je naaste omgeving die wel in het bezit is van een printer, dan kun je daar je ticket(s) uitprinten. Daarnaast beschikken veel bibliotheken over een printer. 

Kan ik mijn e-tickets ook naar mijn mobiele telefoon gestuurd krijgen?

Sommige e-tickets kun je ook naar je mobiele telefoon gestuurd krijgen. Deze optie staat dan specifiek aangegeven bij het betreffende ticket. Hiervoor moet je wel over internet op je mobiele telefoon te beschikken. Je ontvangt dan binnen enkele minuten een gratis sms met hierin een link naar het ticket. Om hiermee toegang te krijgen tot het park toon je bij de entree het ticket op je mobiele telefoon. De barcode wordt dan vanaf je telefoon gescand.

Ik heb mijn ticket niet gebruikt. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Niet gebruikte tickets kunnen helaas niet worden gerestitueerd. Reeds aangeschafte tickets kunnen niet worden teruggegeven. Daarnaast zijn tickets ook niet in te wisselen voor contanten of voor tickets die geldig zijn op een andere datum of in een ander seizoen.

Kan ik een ticket cadeau geven?

Tickets zijn niet persoonsgebonden. Mocht dit wel het geval zijn, dan wordt dit duidelijk bij de informatie vermeld. Je kunt de tickets dus cadeau geven. Wij raden je wel aan bij de bestelling je eigen (e-mail)adres op te geven. Zo weet je zeker dat de tickets goed aankomen.

Wat houdt de term levertijd in?

De levertijd is de tijd waarbinnen je bestelde product bij je thuis wordt geleverd. De levering van een product of ticket kan plaatsvinden via de e-mail (in geval van e-tickets) of per post. De levertijd gaat in op het moment dat een aanvraag volledig is goedgekeurd door je werkgever en/of is betaald via iDEAL. 

Wat is de levertijd wanneer ik mijn bestelling volledig via iDeal betaal?

Wanneer je je bestelling volledig betaalt via iDeal, ontvang je na betaling een bevestiging van je bestelling. De levertijd gaat in zodra de betaling volledig is afgerond.
E-tickets
Wanneer je e-tickets hebt besteld, ontvang je binnen 60 minuten na het voltooien van de betaling een e-mail met een link waarmee je de tickets kunt downloaden en uitprinten.
Fysieke tickets
Fysieke tickets worden per post verstuurd en ontvang je binnen 3 werkdagen thuis.
Product
Een fysiek product ontvang je binnen 10 werkdagen op het door jou opgegeven adres. Mocht de levertijd van een bepaald product afwijken, dan wordt dit bij het artikel vermeld. 

Wat is de levertijd wanneer ik mijn bestelling deels via bovenwettelijke verlofuren en deels via iDeal betaal?

Wanneer je je bestelling deels via je bovenwettelijke (verlof)uren betaalt, ontvangt de afdeling HRM je aanvraag. De salarisadministratie zal je aanvraag binnen enkele werkdagen behandelen. Na goedkeuring, ontvang je bericht  over per e-mail. Je kunt de order dan verder afronden door de instructies uit de mail te volgen en het resterende bedrag via iDEAL te betalen. Zodra de order volledig is afgerond, ontvang je een bevestiging per e-mail en wordt je bestelling uiterlijk binnen 10 werkdagen thuisbezorgd.
E-tickets
Wanneer je e-tickets hebt besteld, ontvangt je binnen 60 minuten na het voltooien van de betaling een e-mail met  daarin een link waarmee je de tickets kunt downloaden en uitprinten.
Fysieke tickets
Fysieke tickets ontvang je binnen 3 werkdagen na het voltooien van de betaling per post thuis. 
Product
Een fysiek product ontvang je uiterlijk binnen 10 werkdagen na het voltooien van de betaling op het door jou opgegeven adres. Mocht de levertijd van een bepaald product afwijken, dan wordt dit bij het artikel vermeld. 

Wat is de levertijd wanneer ik de order volledig met bovenwettelijke verlofuren betaal?

Wanneer je je order met bovenwettelijke uren wilt betalen, ontvangt de afdeling HRM jouw aanvraag eerst ter goedkeuring. Zij moeten aangeven of jouw aanvraag geheel, gedeeltelijk of niet akkoord is bevonden. Indien jouw aanvraag geheel of gedeeltelijk is goedgekeurd, ontvang je hierover bericht per mail. Je kunt het eventueel resterende bedrag eenvoudig voldoen via iDEAl (je ontvangt de betaallink per e-mail). Zodra jouw order volledig is afgerond, ontvang je een bevestiging en ontvang je je bestelling uiterlijk binnen 10 werkdagen thuis (tenzij anders vermeld).
 

Wat gebeurt er als mijn aantal bovenwettelijke (verlof)uren niet toereikend blijkt te zijn?

Als je een bestelling hebt geplaatst, maar jouw aantal bovenwettelijke verlofuren blijkt niet toereikend te zijn, zal jouw aanvraag gedeeltelijk worden goedgekeurd door de afdeling HRM. Je wordt hier dan per e-mail van op de hoogte gebracht. Als je vragen hebt over reden van afwijzing, dan kun je het beste contact opnemen met betreffende afdeling.
Vervolgens ontvang je een betaallink en kun je het resterende bedrag voldoen via iDEAL. Wanneer de betaling niet binnen 7 dagen is voltooid, wordt je bestelling automatisch geannuleerd.
 

Wordt mijn bestelling direct door de fabrikant geleverd?

Diverse artikelen worden rechtstreeks door de fabrikant bij jou thuis bezorgd. Bij fysiek grote artikelen (zoals witgoed b.v.), neemt de fabrikant enkele werkdagen nadat je je bestelling volledig hebt afgerond contact met je op om een afspraak te maken over de aflevering van jouw product. Als dit het geval is, staat dit duidelijk bij het betreffende artikel vermeld. 

Ontvang ik mijn bestelling in één keer?

Wanneer je producten van verschillende merken en/of leveranciers in één bestelling plaatst, dan kan het voor komen dat je de producten afzonderlijk van elkaar worden geleverd. Dit heeft ermee te maken dat sommige producten rechtstreeks door de fabrikant bij jou worden afgeleverd.

Kan ik mijn bestelling tussentijds wijzigen of annuleren?

Voordat je de betaling volledig hebt afgerond, is het nog mogelijk om je bestelling te wijzigen of ongedaan te maken. Wanneer je de bestelling volledig hebt voltooid en je wilt alsnog de bestelling annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice. De klantenservice zal controleren of het product al verzonden is. Wanneer het product al is verzonden is, dan is het niet meer mogelijk om de bestelling te annuleren. Wanneer je het product hebt ontvangen, kun je alsnog contact opnemen met de klantenservice om het product te retourneren. Het annuleren van een bestelling met (e)tickets is helaas niet mogelijk.

Binnen hoeveel dagen kan ik een product retourneren?

Voor fysieke producten geldt een wettelijke zichttermijn van 14 dagen. Tijdens deze 14 dagen mag je het product bekijken en eventueel proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou kunnen doen. Een pan mag bijvoorbeeld uit de verpakking worden genomen, maar er mag niet mee gekookt zijn. Als je een product wilt retourneren, kun je onder vermelding van je ordernummer contact op te nemen met onze klantenservice 070 413 21 77.

Wat houdt de zichttermijn precies in?

Bij koop op afstand heb je als consument na ontvangst van je bestelling recht op een zichttermijn van 14 dagen. Je mag een product zonder opgaaf van reden aan ons terugsturen. Indien je een product wilt retourneren, kun je onder vermelding van je ordernummer contact opnemen met de klantenservice via 070 - 413 21 77.
Op de volgende producten is geen zichttermijn van toepassing:

Tijdsgebonden producten, bijvoorbeeld tickets voor een park, wellness of belevenis.
Producten die verzegeld waren (bv. cd's en dvd's) en waarvan de verzegeling verbroken is.

 
 

Hoe kan ik, op grond van de zichttermijn, een artikel retourneren?

Heb je spijt van je aankoop of wil je een product om een andere reden binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling terugsturen? Neem dan contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77. Er wordt dan met je afgestemd op welke wijze het product geretourneerd kan worden. Producten die retour komen, moeten compleet zijn en in de originele verpakking zitten. Na ontvangst, controle van het product en een akkoord op het retourneren, wordt het bedrag van de bestelling binnen 10 werkdagen teruggestort op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht.

Het artikel dat ik heb ontvangen, is beschadigd. Wat moet ik doen?

Wanneer je constateert dat het artikel dat je hebt ontvangen is beschadigd, neem je zo snel mogelijk contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77.  Neem daarnaast een foto van het beschadigde artikel en bewaar het artikel compleet en in de originele verpakking. De klantenservice zal verder met je afstemmen welke procedure kan worden gevolgd voor het ruilen / retourzenden van het artikel. 

Het artikel dat ik heb ontvangen, is niet compleet. Wat moet ik doen?

Wanneer het geleverde artikel niet compleet is, neem dan zo snel mogelijk na levering contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77. Bewaar alle onderdelen in de originele verpakking. De klantenservice zal met je afstemmen welke procedure kan worden gevolgd voor het ruilen / retourzenden van het artikel.

Het product dat ik heb ontvangen is defect. Wat moet ik doen?

Wanneer je constateert dat het geleverde artikel defect is, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77. Bewaar het product compleet en in de originele verpakking. De klantenservice zal met je afstemmen welke procedure kan worden gevolgd voor het ruilen / retourzenden van het artikel. 

Wat moet ik doen als mijn product kapot is gegaan?

Als het artikel kapot is gegaan binnen de garantietermijn, kun je contact opnemen met de klanteservice via 070- 413 21 77.